A DPF próbára teszi a szakmát (HDSF)
Ha kipufogógáz-tisztítási technikát tanítok, benne kiemelten a koromszűrőket mondom el, arra kérem a hallgatóságomat, hogyha más ismeretre nem is fognak emlékezni, csak erre az egyre, már nem volt az a nap hiába… Ez az „egy” üzenet pedig az alábbi.
A belső égésű motorok részecske- (korom) kibocsátása, mind a dízeleké, de a benzineseknek sincs szégyellnivalójuk, ha az egészségünkre gyakorolt ártalmakat vesszük számba, a képzeletbeli dobogó legfelső fokán helyezkedik el.
A koromrészecske (szénatom lemezkék összekapaszkodása) ott képződik az égéstérben, az égés során, ahol az oxidációra nem tökéletesen jók a feltételek. Ugyanitt a gázolaj szénhidrogén-molekulái felbomlanak, de ők sem tudnak végtermékké oxidálódni, új vegyületek keletkeznek, döntő többségükben rákkeltőek.
Ezek a vegyületek a koromrészecskékre rátapadnak (adszorbeálódnak) és a koromrészecskékkel együtt kijutnak a környezetbe. Mi beszívjuk a részecskéket, így a rákkeltő anyagok bejutnak a szervezetünkbe. Maga a részecske sem ártatlan.